T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KEPEZ - İsmet İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Plastik Sanatlar Alanı

ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI

Kültür sanat ve tasarım plastik sanatlar sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu nedenle plastik sanatlar alanı, birçok sektörde ilgi görmektedir. Plastik sanatlar alanı çerçeve öğretim programı ile öğrencilere, sanat pratiklerini uygulayarak geleneksel yöntem ve teknolojik gereçleri de kullanarak sanatsal, estetik kaygılara sahip, bilinçli, toplum kültürel ve sosyal yapısına duyarlı, sorumluluk sahibi, mesleki temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri edinmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Plastik Sanatlar Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;

1. Plastik Sanatlar dalı yer almaktadır.

Bu doğrultuda Plastik Sanatlar alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenciye;

 Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,  İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak temel tasarım ilke ve uygulamalarını tekniğine uygun şekilde yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak temel desen tekniklerine geometrik formlar, obje, tors modeli çizimi yapma,  İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak desen ve renkli çizim tekniklerine uygun uygulamalar yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda TS EN ISO Standartları'nda kuralına uygun teknik resim çizimleri yapma,  İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda iki boyutlu bilgisayar destekli çizimler ve tasarımlar yapma,

 Tarih öncesi çağlardan başlayarak sanat tarihi ve sanat tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi beriler kazandırma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda tasarım ve uygulamalar yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda temel şekillendirme, kil modelaj, kalıp döküm yöntemleriyle heykel yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda bilgisayar ortamında 3D sanal modelleme yapma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır


GİRİŞ KOŞULLARI
Öğrencilerin sağlık durumu, Sanat ve Tasarım alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

İSTİHDAM ALANLARI
Sanat ve Tasarım alanından mezun olanöğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
1. İç mekân dekorasyon atölyeleri,
2. Mimarlık ve iç mimarlık büroları,
3. Mobilya fabrikalarının arge bölümleri,
4. Tasarım büroları,
5. Endüstriyel tasarım atölyeleri,
6. Bilgisayarlı tasarım büroları,
7. Heykel atölyeleri,
8. Seramik atölyeleri,
9. Prodüksiyon şirketleri,
10. Vitrin mankeni üretim atölyeleri,
11. Mozaik resim tasarım atölyeleri,
12. Grafik ajansları,
13. Vitray tasarım atölyeleri,
14. Bezeme restorasyon,
15. Tekstil desen uygulama atölyeleri,
16. Sahne ve tiyatro dekorasyonu,
17. Promosyon ve hediyelik ürün yüzey süsleme atölyeleri vb. yerlerde çalışabilirler.

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI
1. Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ilebelge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın meslekive teknik eğitim-öğretim kurumlarındauygulanmaktadır.
2. Programın uygulanabilmesi için Sanat ve Tasarım alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.

EĞİTİMCİLER
1. Programın uygulanmasında Sanat ve Tasarım alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görevalmalıdır.
2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Sanat ve Tasarım alanında sektör deneyimi olan ustaöğretici ve meslek elemanlarından yararlanılabilir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları SınıfGeçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre;
1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler,
2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER
Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikeygeçişlere olanak sağlanır.
1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götürentüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.
2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, Sanat veTasarım alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksekokuluna ek puanlı tercih yapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir.

BELGELENDİRME
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.
2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.
3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eşdeğer belge verilir.
4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmeler dedeğerlendirilir.

EĞİTİM SÜRESİ
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9.sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, Sanat ve Tasarım alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireyselöğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvikedilir.
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplumörgütleri, sanat ve tasarım büroları, atölyeleri ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir.

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğeyönelik olarak öğrenci;
1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir.
2. Sanat ve tasarım alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir.
3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.
4. Dalın mesleğin gerektirdiği özel meslekiyeterlikleri kazanabilecektir.

EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
Sanat ve Tasarım alanı haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

 

ÜNİVERSİTE İMKÂNLARI

Alanımızdan mezun olan öğrenciler herhangi bir katsayı engeli olmadan tüm üniversite ve bölümlerini tercih edebilirler.

Bunun yanında kendi alanlarının devamı niteliğindeki aşağıdaki alanları tercih ettiklerinde bazı büyük avantajlara sahiptirler.

 

Mesleki Ve Teknik Öğretim Kurumları Kontenjanları (M.T.O.K)

Bu kontenjanlar Teknoloji Fakülteleri Bünyesinde bulunan Mühendislik Bölümlerine sadece ilgili meslek lisesi alanlarından öğrenci alan, diğer hiçbir alandan, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi gibi liselerden öğrenci kabul etmeyen kontenjanlardır. Bu sebeple bu kontenjanların puanları düşüktür ve öğrencilerimiz için kazanması daha kolaydır.

Bu alanlar ve aldıkları puan türleri aşağıda listelenmiştir.

 

  • El Sanatları (M.T.O.K.) SÖZ  
  • Geleneksel Türk Sanatları (M.T.O.K.) SÖZ  
  • Görsel Sanatlar (M.T.O.K.) SÖZ  
  • Grafik Tasarımı (M.T.O.K.) EA

 

 Ek Puanlar İle Yerleşilebilecek Ön Lisans Programları

  • Çini Sanatı ve Tasarımı TYT 

  • Geleneksel El Sanatları TYT 

  • Grafik Tasarımı TYT 

  • Halıcılık ve Kilimcilik TYT 

  • Seramik ve Cam Tasarımı TYT

 

 

12-04-201812-04-201812-04-201812-04-201812-04-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.06.2013 - Güncelleme: 16.04.2024 15:38 - Görüntülenme: 7730
  Beğen | 10  kişi beğendi